11 Mart 2010 Perşembe

Spinning

Her zaman spor yapmayı hareketli olmayı sevmişimdir.Hatta bizimkilerden gerekli izinleri alabilseydim hayatımı spor yaparak (basketbol oyuncusu olarak) kazanmayı hedeflemiştim.Onun yerine mühendis oldum ne ironi ama:)
Neyse yine de bir meslek sahibi olmak spor yapmama engel olmadığı için çok da takılmıyorum artık bu konulara:)
İstanbul'da yaşarken evimiz sahile yürüme mesafesinde sayılırdı ve ben de bir dönem her sabah kalkıp yürüdüm denizin kenarında.Manzara muhteşemdi,Adalar yanıbaşımda gibiydi ve ben 1 saate yakın yürürdüm.Derken bisikletle gidip gelmeye başladım sahile ve bir süre de bisiklet üzerinde rüzgarın yüzüme vurmasına ve denizi burnumda hissettirmesine izin verdim.
Daha sonra yurtdışına gittim,bir ailenin yanında kaldım bir süre.Gerçi evleri deniz kenarında değildi ama muhteşem bir korunun yanı başındaydı ve ben yine her sabah yürüyüşe çıkardım.Burada belirtmeden geçmek olmaz tabi kulağımda kulaklığım ve sevdiğim müziklerle:)Hatta arada Spicey ile de çıkardık.Spicey evin köpeğiydi ve çok hareketliydi.
Sonrasında yurda dönüş,Ankara sayfasına temiz bir başlangıç,iş hayatı derken,spor hayatımda sadece Tunalının başından Kuğulu Parka yürümek şeklinde var oldu.Taa ki taşınana kadar.
Kuş uçmaz kervan geçmez bir yere taşındıktan sonra(ki ben çok memnunum evimizden :) ) ve eşimin şahlanan spor aşkıyla önce evimize bir koşu bandı aldık ve bir süre onunla idare ettik(Tamam ben pek hoşlanmadım banttan ve mızıkçılık yaptım).
Sonra bir gün bir spor klübüne üye olduk ve artık hayatımda vazgeçilmezlerden olan Spinning ile tanıştım.
Vazgeçilmez olma sebepleri çok ama beni en çok ilgilendiren kısmı yüksek sesli ve ritmli müzikle yapılıyor olması.Müthiş enerji harcıyorsunuz ama yine de o ritmleri duyunca pedallara tekrar asılıyorsunuz.Çok fazla ter döküyorsunuz ve bu da kendinizi iyi hissettiriyor.Ayrıca müthiş basen ve baldır çalıştırıyor.Toplu yapılan bir spor olduğu için sosyalleşme imkanı da var.Söylenene göre de 45 dk boyunca 700-800 kalori yakıyorsunuz.(Hiç de fena bir rakam değil bence:) )
Spor yapmak hakikaten hayata daha pozitif bakmanıza büyük bir etken ve bence herkes yoğun ya da hafif bir şekilde de olsa mutlaka hayatına sokmalı sporu.Hem spor ruhumuzu dengelemek yanında bedenimize de bir sürü fayda sağlıyor ve emin olun değişiyorsunuz üstelik iyi yönde.Bence deneyin hangisi olursa,en kötü toksinleri atarsınız fena mı:)
Size bir link de vereyim belki spinning heyecanını gözlerinizle görüp yaşamaya karar verirsiniz:)
İyi seyirler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder