17 Mart 2010 Çarşamba

Yayla Çorbası

Özlü sözdür,spordur derken arada yemek yemeyi de ihmal etmemek lazım:)E yiyebilmek için de ya sipariş edeceksiniz,ya annenizi bekleyeceksiniz ya da iş başa düştü diyip mutfağa gireceksiniz:)
Ben de şimdi mutfağa girip yaptığı şeyle karnını doyurmak isteyenler için bir çorba tarifi vereyim.Dün yaptım ben walla süper oldu,kahvaltıda bile içtim o derece yani:))
Gerçi kirpi yavrusunu pamuğum diye severmiş ama hakikaten güzel oldu ya:)
Neyse tarife geçeyim ben daha fazla aç kalmayalım:)

Yayla Çorbası

Malzemeler:
-1,5 yemek kaşığı un
-1 yumurta
-1 çay bardağı pirinç(Ben az gelir diye düşündüm ama sonradan epeyce şişiyo fazlasını koymayın derim)
-1 su bardağı haşlanmış nohut
-2 su bardağı yoğurt
-2 litre soğuk su
-3 yemek kaşığı tereyağı(Ben tereyağı kullanmadım onun yerine zeytinyağı kullandım)
-1 yemek kaşığı nane
-Tuz,karabiber

Şöyle de yapılıyor:

Su ile pirinçleri ve nohutları bir tencerede haşlamaya başlıyoruz.O sırada bir kapta sırayla yoğurt,yumurta ve unu iyice karıştırıyoruz.Baktık pirinçler yumuşamaya başlamış çırptığımız karışımı yavaş yavaş tencerenin içine döküyoruz ama dikkatlice, yoğurdun kesilmesini istemeyiz di mi:)Ben 1-2 kaşık sıcak sudan önce kabın içine koyup birbirlerine alışmalarını sağladım sonra da yavaş yavaş tencereye ekledim.Sürekli karıştırarak iyice kaynatıyoruz.Bir yandan da küçük bir tavada naneyi yağda kavuruyoruz.Ben ikisini beraber koymak yerine önce yağı kızdırıyorum,ocağı söndürüyorum,naneyi yağın içine atıyorum.Böylece yağ da nane de yanmamış oluyor,bence deneyin daha iyi bir reyha alıyosunuz(zamanında çok yaktım da ordan biliyorum:) )
Ne unuttum diyorum tuz karabiber koymayı unuttuk:)Ben çok tuz kullanmadığım için hep unutuyorum ve eklenebiliyorsa sonradan ekliyorum.Siz unutmazsanız mesela karıştırırken ekleyebilirsiniz tuz ve karabiberi:)
Afiyetler olsun,eylemlerimizin arkası gelecek :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder