13 Temmuz 2010 Salı

JAVIER BARDEM

Hazır gündem İspanya iken, sinema aşığı biri olarak İspanyol sinemasının değerli oyuncusu (gerçi şimdilerde Hollywood oyuncusu ama neyse) ve benim gözde aktörüm Javier Bardem'den söz etmek isterim.
Javier Bardem ile ilk tanışmam yağmurlu bir İstanbul gününde İstiklal caddesindeki bir sinemada izlediğim "İçimdeki Deniz" adlı filmle oldu. Performansı mükemmeldi ve tabi ki filmin de konusunun etkisi ile ağlamaktan şişmiş gözlerle çıktım dışarı (hatta yanımdaki arkadaşım aşırı duygusallığa dayanamayıp ilk yarıda terketti salonu).
O gün bugündür elimden geldiğimce takip ederim kendisini.
Geçen gün de DnR'dan çıkarken orta reyona konulmuş 5 TL'lik DVD lerin önünden geçerken kapağında Javier Bardem'in resmi olan bir film takıldı gözüme. Elime alıp incelediğimde oyuncu kadrosunun sağlamlığı ve Kübalı bir yazar/şair in hayat hikayesini anlatması sebebiyle kasada ödeme yaparken buldum kendimi.(Bu muhteşem filmin 5 TL cik fiyatı hiç etkili olmadı yani :) )


Filmin ismi "Karanlıktan Önce" orijinali ise "Before Night Falls". Küba'daki devrim yıllarını çok ama çok farklı bir gözle anlatıyor. Filmin kahramanı Kübalı şair ve yazar Reinaldo Arenas. Kendisi iyi bir yazar ve çok sıkı bir eşcinsel. Bu iki konu üzerinden devrim anlatılıyor ve kendisini Javier Bardem canlandırıyor.
Açıkçası ben Javier Bardem'i gerçek bir İspanyol erkeği olarak biliyor ve seviyorum.Ama bu filmde o kadar inandırıcı oynuyor ki neredeyse film boyunca adamın gerçekten eşcinsel olduğunu düşündüm. Oyunculuk adına bence mükemmel ötesi bir iş çıkartmış kendisi. Hatta bu konu ile ilgili internetten yaptığım araştırmada, rolün Javier Bardem'e verileceği ilk kez söylendiğinde eleştirmenler pek de olumlu bakmamışlar ama filmden sonra da mahcup olmuşlar.
Yazımın başlarında sıkı bir oyuncu kadrosundan bahsetmiştim.Sean Penn,Johnny Depp,Javier Bardem ve Oliver Martinez.Ama 3-5 sahne dışında Sean Penn ve Johnny Depp yok. Hatta Sean Penn'i, filmi ilk izlediğimde fark edemedim. İpucu vereyim: Kahramanımız devrimcilere katılmaya giderken bir at arabasına rast geliyor ve at arabasının sahibini Sean Penn oynuyor :)
Sözün özü, bu her gittiği festivalden eli dolu gelen filmi seyretmenizi çok isterim ben.
İyi seyirler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder