17 Ocak 2010 Pazar

YEMEK TARİFİ

Hakkımda yazdım yemek tariflerini çok sevdiğimi.Aslında uygulamasını da severim ama biriktirmeyi ve dağıtmayı daha çok seviyorum sanırım:)
Ne var ki bir sürü yerden toparladığım tariflerin arasından ilk olma güzelliğini hangisine vereceğimi bilemedim:)Ha bir de bunlar benim tariflerim değil yani netten ve eşten dosttan toparladıklarım olduğu için haktır hukuktur olayına bir zarar gelsin istemiyorum.O yüzden nazımın geçtiği birinden kayınvalidemden aldığım kısa ama bir o kadar lezzetli bir kurabiye tarifinden başlayacağım:)
Çok basit bir tarif ve yapımı da çok kolay,tam bana göre:)

TARÇINLI KURABİYE

Malzemeler:
3 Çay bardağı nişasta
1 Çay bardağı pudra şekeri
1 Yumurta
Yarım Çay kaşığı karbonat
1 Çay Kaşığı Tarçın
3 Çorba kaşığı margarin

Yapılışı:
Tüm malzemeleri çukur bir kapta yukarıdaki sırayla karıştırın,ilk başlarda olmayacakmış gibi duruyor ama yoğurdukça hale yola geliyor ve hafif ele yapışacak kıvamda devam ediyor.Bundan sonra hamurdan küçük parçalar koparıp avuç içinizde tek lokmalık olacak şekilde yuvarlayın ve tepsiye biraz aralıklı olarak dizin.Çünkü piştikçe biraz genişliyor:)Hamura başlamadan önce fırını yaklaşık 140-160 derecede çalıştırmaya başlarsanız iyi olur,en azından ben öyle yapıyorum çünkü zaman tutmayı pek beceremiyorum.Neyse koyduktan sonra yaklaşık 20 dk sonra pişmiş oluyor.Servis ederken isterseniz üzerine yine pudra şekeri serpebilirsiniz.Hmm ya da şimdi aklıma geldi çikolatayı eritip kurabiyeleri batıra batıra yiyebilirsiniz,off yazarken canım çekti valla:)Bir fincan kahve ile süper olur bence:)

İlk tarif verme işi sanırım fena olmadı ne dersiniz:)

İyi seyirler:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder