12 Nisan 2010 Pazartesi

Fındıklı Muffin

Ya yapmıyorum,etmiyorum diyorum ama arada da rahat durmuyorum sanırım:))
Geçen gün yine takip ettiğim bir blogda gezinirken limonlu muffin tarifi gördüm,3-5 ay önce de muffin kalıbı almışım hiç kullanmamışım,hah dedim şu tarifi deneyeyim ve kalıplarımı bi kullanayım:))
Yalnız ben limonlu yiyecekleri pek sevmediğim için ve fındığa bayıldığım için muffinnin içine fındık koydum,bence çok güzel oldu ve tadanlar da öyle söyledi:))
E hadi bakalım o zaman yaptığım muffinnin tarifini vereyim de siz de nasiplenin:))

FINDIKLI MUFFIN:

Malzemeler:
  • 1/4 su bardağı sıvıyağ
  • 1/2 su bardağı süt(tam yağlı kullandım ben)
  • 1/2 su bardağı şeker
  • 1+3/4 su bardağı un
  • 1 yumurta
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • Yarım çay kaşığı tuz
  • İsstediğinizzz kadar çekilmiş fındık(bütün de olur ama muffinnin boyutları küçük olduğu için fazla iri durabilir ama siz bilirsiniz)
Yapılışı ise şöyle:

Bir kere önceden fırını 180 derecede ısıtmaya başlıyorsunuz.Kuru malzemeleri yani un,kabartma tozu ve tuzu bir kapta karıştırıyorsunuz.Ayrı bir kapta ise önce yumurta ve şekeri iyice karıştırıyorsunuz üzerine vanilya,sıvıyağ ve sütü ekliyoruz.Karıştırdıktan sonra kuru malzemeleri ve çekilmiş fındığı da üzerine ekliyoruz ve sadece ama sadece un gözden kaybolana kadar mümkünse spatula ile karıştırıyoruz,kalıplara pay ediyoruz,mümkünse tam ağzına kadar dolduruyoruz ki kabarınca muffinne benzesin:))Yaklaşık 25 dk pişiriyoruz ve çıkınca biraz soğumasını sabırsızlıkla bekleyip buzz gibi bir bardak sütle mideye indiriyoruz:))
Afiyetler olsun..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder