7 Nisan 2010 Çarşamba

TDK ve TTK

Bence, Ankara'da olmanın büyük artılarından biri TDK veTTK ya Kızılay'dan yürüme mesafesinde olmak.
Gerçi illa ki gitmeniz gerekmiyor internetten de ne yapmak istiyorsanız ulaşabiliyorsunuz kolayca.Ben öncelikle TDK yı kullanmaya başladım internetten,üye oluyorsunuz ve size her gün elektronik posta atıyorlar.İçeriği de Türkçedeki kelimelerin anlamları,dilimize girmiş sözcüklere önerilen karşılıklar,yazım kuralları ve deyimler atasözleri.
Çoğu zamanlar işime yarıyor birkaç şey öğreniyorum ama bazen önerilen Türkçe karşılıklar ve duymadığım atasözleri biraz komik oluyor:)Yine de tavsiye ederim bi bakın Türk Dil Kurumu'nun sitesine ve üye olun.
Bugün de TTK nın sitesine baktım ve ona da üye oldum.Kitap alışverişi yapabiliyorsunuz ve biraz göz atınca aslında hiç de fena sayıda olmayan takipçileri var sanırım çünkü Atatürk'ün NUTUK(SÖYLEV) adlı eseri yok satıyor ve yeni basımları bekleniyor şu anda.Açıkçası ben alabilirim,bulabilirim diye düşünüyordum ama bu durum beni hiç mi hiç rahatsız etmedi:)
Bir de bir kitap önerisinde bulundu tarih hocam TTK'nın yayını onu arıyordum,buldum.Kitabın ismi "Atatürk'ün Hatıra Defteri".Atatürk'ün 3 yaverinden biri olan ŞÜKRÜ TEZER tarafından yazılmış,üstelik kitabın sonunda Atatürk tarafından Osmanlıca tutulan bu günlüğün asıllarına ait fotoğraflar da var.
Üstünkörü inceledim kitabı ama aldıktan ve okuduktan sonra yine yorum yaparım.

Bu arada bağlantılar buradadır:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder