7 Haziran 2010 Pazartesi

AKDENİZ SOSLU MAKARNA

Arşivimi çok sevgili bir dostumun "isteği" üzerine karıştırdım ve çıkan en kolay ve lezzetli tarifi buraya yazmaya karar verdim,ilgililere duyurulur:)
Kolay ve lezzetli deyince benim aklıma soslu makarnalar geliyor,hem doyurucu da oluyorlar.Çalışan bayanların günü kurtarması da cabası:))
Tarifimize geçersek:

Malzemeler:
  • 1 paket spagetti makarna
  • 5 sivri biber
  • 200 gr kadar zeytin (ben siyahla yapıyorum biraz tuzlu oluyor ama yine de güzel)
  • 2-3 diş sarımsak
  • 1 kaşık domates salçası
  • 1 kase rendelenmiş kaşar peyniri
  • 3-5 dal maydonoz(ben daha fazla koyuyorum içinde yeşillikle tadı daha hoş oluyor bana göre)
  • Arzuya göre zeytinyağı,tuz,kekik,kuru nane,karabiber vs.
Yapılışı ise şöyle:
Makarnayı istediğiniz kıvamda haşlayın.Yağsız bir tavada rendelediğiniz domatesleri ve ince doğranmış biberleri pişirmeye başlayın.Hafif suyunu çekince ister ezilmiş ister ince doğranmış ( ki ben yerken ağzıma gelen sarımsağı daha çok seviyorum o yüzden doğrarım) sarımsağı,tuzu,baharatları ve salçayı ekleyip karıştırın.Biraz sonra çekirdekleri çıkarılmış zeytinleri de ilave edin,şöyle 1-2 dk çevirin ve altını kapatın.
Kıyılmış maydonozları da kaşar peyniri ile ayrı bir yerde karıştırın. Yemeye hazır spagettiniz üzerine önce sosu sonra peyniri ekleyin gönlünüzce. İşte size tadından yenmez bir akşam yemeği.

Makarna haşlama ile ilgili bir de notum var:Takip ettiğim bir blogtan (www.cafefernando.com) edindim bu bilgiyi ve denedim.
Normalde ben makarnayı yeteri kadar suda ve içerisine yapışmaması için zeytinyağı koyarak haşlardım fakat daha sonra yeterliden çok daha fazla suyla(mesela 1 paket makarnayı en az 2,5 litre suda haşlayarak) ve zeytinyağı koymadan sadece sürekli karıştırarak pişirilmesi gerektiğini özellikle sosla yenecek makarnaların böyle haşlanması gerektiğini öğrendim (Sosla makarnanın bütünleşmesi için).Uyguladım ve sonuç gayet memnun edici.Gerçi fazla suyu dökmek, suda kalan besin değerlerini israf etmek anlamına geliyor ancak ben buna o suyu dökmeyip mis gibi yayla çorbasında(veya istediğiniz herhangi bir çorbada) kullanarak değişik bir yorum getirdim kendimce.Sonuç yine süper.Bir de kararında suyla pişirip makarnanın suyunu çektirenler var.O da bir çözüm tabi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder