24 Haziran 2010 Perşembe

PATATESLİ POĞAÇA



Hamur yoğurmaya cesaret edemiyordum,o yüzden de bir türlü poğaça ve benzeri hamur işlerine girişmiyordum.Ama cesaretimi topladım ve bulduğum uygulaması en kolay görünen tarifi denemeye karar verdim:) Annem duysa gözleri yaşarır, ee ne de olsa "mutfak dışında" herşeyi yapabilen biri olarak tanınıyorum bizim ailedeJ
Malzemeler gayet evde bulunabilir türden ve iç malzeme olarak da istediğinizi kullanabilirsiniz tabi.Ben patates kullandım dereotu ve kırmızı pul biber ile karıştırarak.Denemediyseniz mutlak suretle deneyin dereotunu. Tarifi aldığım yerde karbonatı maya kullanmamak için kullandığını ve puf puf olduğunu söylemişti ama benimki puf puf olmadı,yine de tadı çok güzeldiJ Bir de sirke bayatlamasını önlüyormuş o yüzden koyuyormuşuz, bunu ancak 1-2 gün geçtikten sonra anlarız sanırım.


Malzemeleri yazayım isterseniz:

Hamuru için:
  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı zeytinyağı(Ben sızma kullandım,mis gibi de koktu piştikten sonraJ )
  • 2 yemek kaşığı tepeleme yoğurt
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • 2 yemek kaşığı sirke
  • Aldığı kadar un
İç malzemesi için:
  • 2 orta boy patates
  • yarım demetten biraz az dereotu
  • isteğe göre kırmızı pul biber,tuz,karabiber
Yapılışı:

Hamura başlamadan önce patatesleri haşlıyoruz.Bu arada 2 patates dedim ama benim iç malzeme fazla oldu,o yüzden bir de gözleme yaptım geri kalanı ile.Siz artık ayarlarsınız sanırım.Genişçe bir kapta hamur malzemelerini karıştırıp güzel bir hamur elde ediyoruz.5-10 dk dinlenmeye bırakıp sonra bezeler halinde elimize alıp istediğimiz şekli verip iç malzemeyi dolduruyoruz.(Dolduruyoruz diyorum çünkü ben hep bol malzemeli severim J) Üzerlerini 1 yumurtanın sarısı ile cilalayıp çöreotu ile süslüyoruz. 180 derece ısınmış fırına sürüyoruz,üzeri kızarıncaya da istediğiniz gibi kızarınca fırından alıyoruz.Sıcak sıcak mideye oturur biliyorum ama dayanamayanlar hep beraber afiyetle yiyoruzJ
Bu malzemeden 1 tepsi çıkıyor,o da 18 orta boy poğaçaya tekabül ediyor.
Makinem yok diye hayıflanıyordum ama cep telefonum ile çektiğim resimleri koydum ben deJ
Afiyet şeker olsun,yağ değil kas olsunJ


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder