29 Haziran 2010 Salı

İSRAF

Geçenlerde Eskişehir yolundan evime doğru otobüsle giderken üst geçitlerin birinde duran bir levha dikkatimi çekti.Aslında daha önce de çekmişti neden çalışmıyor bu diye.Levha hani İstanbul’da sık bulunan yol durumunu gösterir levhalar var ya ondan. Daha doğrusu görüntüsü onlar gibi ama içerik tamamen farklı.
Bu levhada aynen şöyle yazıyor:
Elektrik İsrafı:Yoğun
Su İsrafı : Yoğun
Kağıt İsrafı : Yoğun
İsrafın hızını kesin.
Altında da bir internet sitesi var: www.israf.org
Siteyi ziyaret ettiğimde ilginç bir sunum indirdim ve içindeki bilgiler gerçekten de insanları bu konuda daha fazla bilinçli olmaya itmek zorunda.Sunumda hem ülkemizdeki israfa değiniliyor hem de bunların önünü nasıl alabileceğimiz söyleniyor.


İsrafa böyle bir yolla dikkat çekmeleri hoşuma gitti açıkçası.Her ne kadar kendimi bu konuda yeterince iyi görmesem de mümkün olduğu kadar israf etmemeye özen gösteririm.Özellikle geçtiğimiz senelerde yaşanan su sıkıntısından sonra su kullanımımı optimum seviyede tutmaya çalışıyorum.Örneğin bulaşık makinesine koyacağım bulaşıkları sudan geçirmiyorum,illa geçirmem gerekecek kadar kirli iseler lavabonun içinde bekletip bir şeyleri yıkadığım zaman onların suyuyla ıslanmalarını tercih ediyorum.Belki okurken çok da temiz bir işmiş gibi gelmeyebilir size ama bulaşık makineleri gayet iyi yıkıyor,bulaşıklarım hiç kirli çıkmadı şimdiye kadar.
Bunun dışında duş alırken de suyu ısıtmak için akıttığım suyu bir kovada biriktiriyorum (ev ahalisi de uyguluyor daha iyi oluyor J ) veya wc ye döküyorum sifonu çekmek yerine ya da temizlik yapacaksam evi silmede kullanıyorum.
Yine bu konu ile ilgili geri dönüşüme de çok önem veriyorum ve sallama çayların kağıttan korumalarını bile geri dönüşüme atıyorumJ
Şu söze kesinlikle katılıyorum:Dünya bize atalarımızdan miras kalmadı,onu çocuklarımızdan ödünç aldık.
Bu konuya yeterli ilgi gösterilirse eminim ki daha yaşanılası bir dünya bizi olmasa da çocuklarımızı bekliyor olacak.
Bu arada bahsettiğim sunumda bazı tasarruf tedbirleri var.Zaman zaman onları da buradan paylaşacağım sizinle.J

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder