8 Mayıs 2010 Cumartesi

İSTANBUL DT "PROFESYONEL"

Hep Ankara'nın güzelliği,Ankara'da olmanın iyiliği vs söylemlerim oluyor ya aslında ben Ankara'yı hiç mi hiç sevmeyen bir insandım yani her İstanbullu gibiJ

Ama Ankara onunla yaşandıkça kendini sevdiren bir şehir bence.Bu yüzden 5 senedir burada olmak sanırım artık Ankara'yı seviyor olmam için bir nedenJ

Diğer bir neden de tiyatro oyunlarını hep ama hep ağzına kadar dolu seyirci ile izlemek.Bugün İstanbul Devlet tiyatrolarının "Profesyonel" adlı oyununu izledim yine salon dolu bir şekilde.

Devlet Tiyatrolarının resmi sitesinde anlatıldığı üzere oyun yazarı Duşan Kovacevic adlı Sırp yazar. Yine sitede belirtildiği üzere konu şöyle: Yugoslavya'daki büyük dönüşümden önceki ve sonraki toplumsal-politik yaşamı,bir entellektüelin yaşam öyküsü içinde,kara komedi türünde ve ironik bir üslupla anlatıyor. 40 yaşlarında bir edebiyat adamı,bir sekreter ve bir gizli polisin sürprizlerle dolu soluk soluğa izlenecek hikayesi...

Oyuncular ise Yetkin Dikinciler ve Bülent Emin Yarar(diğer oyunculara haksızlık olmasın sekreter rolünde Gülen Çehreli,kafayı kırmış yazar bozuntusu rolünde ise Cenap Oğuz).

Özellikle Yetkin Dikinciler ve Bülent Emin Yarar mükemmel bir performans sergiliyor.Oyunun bir yerinden sonra içki içmeye başlıyorlar ve neredeyse oyun bitene kadar içiyorlar,Bülent Emin Yarar'ın o içkiyi gerçekten içtiğini ve sarhoş olduğunu sandım bir süre:)Karakter oyunculuğu bu olsa gerek.Yetkin Dikinciler zaten sadece ses çıkarsa yeter :)

(Bu arada içkinin sadece su olduğunu biliyorum,çünkü oyun sonrası Bülent Emin Yarar'ı Tunalı'da normal bir şekilde gezerken gördüm :)

Oyun 1,5 saat sürüyor ve kesintisiz.Üstelik aynı gün matine ve suare var.Yani gerçekten tiyatro sevgisi olan insanların sergileyebileceği mükemmel performanslar var.

Eğer tiyatroyu seviyorsanız bu oyunu görmenizi gerçekten tavsiye ederim,gerçi İstanbul'u bilmiyorum ama Ankara'da bilet bulabileceğinizi sanmıyorum ve bunu gururla söylüyorum :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder